Vår älskade maka, mamma, svärmor, mormor/farmor, syster och vän togs ifrån oss alldeles för tidigt.
Du lämnar oss i obeskrivlig saknad och tomhet.
Din värld var ljus och varm och du spred så mycket glädje och kärlek.
På denna sida kan vi tillsammans minnas Birgitta genom att tända ett ljus eller skicka en hälsning. Här kan även anmälan till minnesstunden efter begravningen göras.
Begravning sker 26 sept kl 10.30 i St: Olofs kyrka
Vår älskade maka, mamma, svärmor, mormor/farmor, syster och vän togs ifrån oss alldeles för tidigt.
Du lämnar oss i obeskrivlig saknad och tomhet.
Din värld var ljus och varm och du spred så mycket glädje och kärlek.
På denna sida kan vi tillsammans minnas Birgitta genom att tända ett ljus eller skicka en hälsning. Här kan även anmälan till minnesstunden efter begravningen göras.
Begravning sker 26 sept kl 10.30 i St: Olofs kyrka
Vår älskade maka, mamma, svärmor, mormor/farmor, syster och vän togs ifrån oss alldeles för tidigt.
Du lämnar oss i obeskrivlig saknad och tomhet.
Din värld var ljus och varm och du spred så mycket glädje och kärlek.
På denna sida kan vi tillsammans minnas Birgitta genom att tända ett ljus eller skicka en hälsning. Här kan även anmälan till minnesstunden efter begravningen göras.
Begravning sker 26 sept kl 10.30 i St: Olofs kyrka
Vår älskade maka, mamma, svärmor, mormor/farmor, syster och vän togs ifrån oss alldeles för tidigt.
Du lämnar oss i obeskrivlig saknad och tomhet.
Din värld var ljus och varm och du spred så mycket glädje och kärlek.
På denna sida kan vi tillsammans minnas Birgitta genom att tända ett ljus eller skicka en hälsning. Här kan även anmälan till minnesstunden efter begravningen göras.
Begravning sker 26 sept kl 10.30 i St: Olofs kyrka
Denna administrationsavgift säkerställer uppföljning av köpet till rätt florist. Det inkluderar godkännande från floristen och vid behov påminnelser till floristen att godkänna beställningen. Avgiften täcker även kundsupport för blomstinköp.
Kära Birgitta,
Jag är så glad att jag fick möjligheten att lära känna dig. Du var en fantastisk person som spred glädje i och kärlek runt omkring dig. En väninna som togs bort allt för tidigt. Du vill alltid ha en plats i mitt hjärta och vara mycket saknad. Tack för alla trevliga stunder och härliga skratt.
All min kärlek till familjen i denna svåra stund
Fina, varma, glada, omtänksamma och pigga Birgitta. För evigt våra barns lille Birgitta från Akvarellen Vi kommer alltid minnas dig med värme och kärlek,
Du gjorde skillnad, och vi är dig evigt tacksamma.
Jag hade även efter barnens tid på Akvarellen äran att få ha dig och dina fina tjejer i frisörstolen. Det blev många kloka och härliga samtal genom åren.
Vila i frid ️
Birgitta, det är med värme i våra hjärtan som vi minns dig. Tack för fina och roliga resor, tillsammans med dig och din familj. Tack för fester och vardagsstunder som vi har fått dela med er.
Vi saknar dig väldigt mycket
Varmaste hälsningar till Claes och barnen med familjer. Birgitta var alltid härlig och sprudlande att träffa. Så ledsamt att hon inte får följa alla sina fina barnbarn som låg henne varmt om hjärtat. Livet är till låns och det ska vi ha i minnet. Vi saknar henne med värme och tänker på hela hennes familj.
Vi fattar inte att du inte finns hos oss längre, att vi inte ska ses mer i Frigiliana/Nerja. Minns med saknad din värme, ,ditt skratt och naturliga charm. Våra varmaste tankar till Claes och barn och barnbarn
Birgitta min vän och allra käraste kollega. Tack för att jag fick ha just dig som kollega, först på Valsen och sedan i många fina år på Akvarellen. Vi fanns alltid till för varandra. Tack för alla stunder av samtal som vi fick ha, för att lösa både roliga händelser och svåra problem. Tack för att du förgyllde mitt yrkesliv med ditt glada skratt, dina sånger, härliga gympaprogram för våra barn på förskolan, dina roliga upptåg och bus, din trogna vänskap och din stora varma omsorg om oss alla på Akvarellen. Jag saknar dig så jättemycket och kommer för alltid bära med mig dig som ett ett ljust härligt minne i mitt hjärta. Agneta
Gunilla o Pelle Engström2025-09-18Hjärt-Lungfonden
Birgitta, så glada vi var att våra fina barn Micael o Matilda blev ett par, så glada o stolta vi var över vår fina barnbarn Vilgot o Julie, så roligt o trevligt vi alltid hade när vi träffades, du, Claes, Pelle o jag. Vi saknar dig o du kommer alltid finnas i våra hjärtan. Vila i frid.
Som vi saknar dig! Tjejerna pratar ofta och mycket om dig och berättar hur innerligt dom saknar dig och dina varma kramar. Sen den dagen vi träffades har du varit som en extra mamma till mig och du har varit en ständig trygghet för oss. Du försvann från oss alla alldeles för tidigt, du fattas oss ️❤️
Käraste Birgitta!Vi träffades som nyblivna mammor på BVC:s mammagrupp. Så mycket roliga minnen finns kvar, både från den tiden och på senare år när vi träffats tillsammans med Claes och Lennart. Du och jag lagade mat tillsammans (du lärde mig göra sås) och vi tjuvrökte på balkongen. Du gjorde min mammaledighet mycket roligare. Vi kunde prata om allt! Saknar dig! Du kommer alltid finnas med mig som en fin vän!
Vår fina, fina vän
Sorgen och saknaden är stor och tung att bära
Vi är så tacksamma över att vi hade dig som nära vän
I många år fick vi följas åt och har så många fina och roliga minnen tillsammans som vi alltid kommer att bära med oss i våra hjärtan
Vila i frid vår älskade vän
En mentor, en vän, en förebild.
Du delade med dig av din kunskap, din värme och ditt hjärta, och satte spår som kommer att leva kvar långt efter orden har tystnat.
Att få ha dig vid min sida som vägledare och som vän är en gåva jag alltid kommer bära med mig.
Din visdom, ditt skratt och din omtanke lever vidare i oss som fick förmånen att lära känna dig.
Du kommer altid ha en speciell plats i mitt hjärta.